A technológia talán legnagyobb előnye a hagyományos felmérésekhez képest a költséghatékonyság és az időhatékonyság. Emellett az ipari drónnal vegzett munka fontos ismérve a pontosság, a biztonság és a nehezen megközelíthető helyek hozzáférhetősége.
Az elkészült modellek CAD szoftverekbe könnyedén beilleszthetőek és tökéletesek további felhasználásra.
Az időjárási körülmények befolyásolhatják a drónos munkák végrehajtását és a drón biztonságát. Általában a maximális biztonság és hatékonyság érdekében az optimális időjárási körülmények a következők a mi drónjaink esetében:
Szélsebesség: A drónos felméréshez ideális szélsebesség a 0-50 km/h között van.
Eső: A vízcseppek rontják a kamerák látóterét, így az esős időjárási körülmények nem megfelelőek a drónos felmérésekhez. Ugyanez vonatkozik a ködös időjárásra is.
Havazás: Általában a havas körülmények nem megfelelőek a drónos felmérési munkákhoz, szintén befolyásolja a látótávolságot, illetve az egybefüggő, textúra nélküli hótakaró nem jól mérhető.
Alapesetben lakott területen van szükség légtér engedélyre a drónos repüléshez, lakott területen kívül ez nem (feltétlen) szükséges. Természetesen lehetnek speciális esetek – pl. ha katonai engedély is szükséges a felméréshez – amelyek esetén további engedélyezési eljárásra is szükség lehet.
A hatályos szabályokat összefoglaló drón törvényről és engedéylekkel kapcsolatos miden további információt megtalál a legter.hu oldalon.
Amennyiben szükség van ilyen engedélyre vagy engedélyekre, az iDrones csapata intézi ezt/ezeket. Fontos, hogy az átfutási idő miatt a kérelmet minimum 30 nappal a felmérés előtt be kell adni, ezért érdemes előre tervezni bármilyen lakott területen történő felméréssel. Az így kiadott engedély 7 napig érvényes.
Ilyen esetekben a normál légtér engedély kérését az árajánlatunk tartalmazza, nem képez külön költségtételt.
Ez elsősorban a megrendeléstől, azon belül is a terep- és időjárási viszonyoktól, illetve a készítendő felvételek mennyiségétől függ, de normál körülmények esetén, nyílt terepen, egy 10 hektáros terület felmérése 25-30 perc.
Az ortofotó olyan fénykép, amely mentes a fényképezés sajátosságából adódó perspektíva és a domborzati és tereptárgyak okozta torzulásoktól. Kiválóan használhatók térképészetre és maguk a képek (akár több száz vagy több ezer képről is lehet szó) az erre alkalmas szoftverben összeillesztve térképekké alakíthatók. Ezek teljesen mérhető eredmények, melyek rendkívül sok területen alkalmazhatók. Csak néhány közülük:
- Építőipar: ortofotó építkezési területről, ortofotó épületekről homlokzatrajzok készítéséhez
- Mezőgazdaság, erdészet, kertgazdálkodás: ortofotó hatalmas, akár több száz hektáros területekről
- Régészet: ortofotó falkutatásokhoz, freskók felméréséhez
A 3D pontfelhő modell egy olyan digitális, 3 dimenziós reprezentációja egy tárgynak, területnek vagy épületnek, amely azonosítja és rögzíti a térbeli koordinátáit és színeit a pontoknak, amelyekből a modell áll. Számos formátumban exportálható file és főleg tervezési, feltérképezési munkákhoz, további fotogrammetriai modellek előállításához használják.
Általánosságban elmondható, hogy a drónos felmérések télen is végezhetők, de bizonyos körülményeknek meg kell felelni ahhoz, hogy biztonságosan és hatékonyan lehessen dolgozni. Ugyanakkor fontos figyelembe venni, hogy a hó, a jég és a köd korlátozhatja a drón által készített felvételek minőségét és pontosságát, és nehezítheti a munkavégzést.
Összességében tehát a téli drónos felmérésekhez is kérhetünk szolgáltatást, de fontos az előzetes konzultáció a szolgáltatóval, hogy meg lehessen határozni a munkavégzés feltételeit és kockázatait.
Repülés hideg időben
Hideg időben az akkumulátor gyorsabban merül, ezért érdemes pótakkumulátorral készülni, illetve érdemes a drónt bekapcsolni és hagyni melegedni pár percig a felszállás előtt. Fontos, hogy a tartalék akkumulátort tartsuk meleg(ebb) helyen, ha pedig sokszor kell dolgoznunk ilyen körülmények között, akkor hasznos lehet egy akkumulátor melegítő beszerzése.
Felmérés havas felület és borús idő mellett
A havas felületek illetve a borult égbolt negatív irányba befolyásolhatja a képek minőségét, így ennek megfelelően módosítsuk a kamera beállítását, például csökkentsük a zársebességet és finomítsunk a fehéregyensúly beállításain.
Repülés ónos esőben, ködben
A hidegben repülés egyik legnagyobb veszélye a jéglerakódás, ezért párás téli időben, ónos szitálás esetén kerüljük a repülést. Ha mégis ködös időben repülünk, ügyeljünk, hogy legyenek megfelelően erős jelzőfényeink. Emellett a sűrű köd riaszthatja a drón akadálykerülő szenzorait, folyamatosan azt jelezve, hogy valami akadály van az eszköz előtt.